sunnuntai 29. joulukuuta 2013

Blogin aloitus

Moi, päätin nyt tehdä blogin, koska monet ovat kyselleet sitä ja olen myös itsekkin kauan miettinyt blogin perustamista. Kertoisin nyt kuitenkin ensin itsestäni ja hevosistani.



Eli mun nimi on Nita ja asun Perniössä, hevostallilla, jonka äitini omistaa. Olen 15 vuotias ja käyn koulua Perniön yhteiskoulussa. Tallillamme on noin 30 hevosta, joista itse omistan 8 hevosta: Sissi joka on kisaponini ja josta tulen vielä kertomaan paljon, Vallu joka oli ensimmäinen oma ponini, Polle, joka oli ensimmäinen itse kouluttamani poni, Ponita jolla kisasin pienenpänä, Sakke jota koulutan tällä hetkellä, Panda jonka kanssa en ole vielä tehnyt mitään, Pallero jonka kanssa myös kilpailin pienenpänä ja Kingi joka on kisahevoseni ja tulen myös Kingistä kertomaan vielä paljon.


Sissi tuli minulle viisi vuotta sitten kisakäyttöön ja ollaan kisattu jo kauan 100cm ja 110cm tasolla ja nyt ensi vuoden tavoitteena on 120cm ja SM:mät. Sissi on mulle tosi rakas, Sissi on todella järkevä poni ja se aina pelastaa mut pahoissa paikoissa. Sissin ja mun kisaamiset loppuu nyt sitten vuoden päästä, kun mulla loppuvat ponivuodet. Sissi on kanssani saman ikäinen eli 15.


Kingi on mun ja iskän kouluttama hevonen. Iskä hoiti maastakäsin kaiken ja mä sitten ratsailta. Kingi on luonteeltaan tosi ihmisrakas ja ehkä vähän tyhmäkin. Luotan Kingiin todella paljon ja Kingi myös muhun. vietän paljon aikaa Kingin kanssa. olen kisannut nyt sen kanssa 100-115cm luokkia ja ensivuoden suunnitelmat olisivat 120cm ja junnuluokat. Kingi on nyt 7-vuotias.

Moikka! :)

26 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat ja tositosi tosi kivaa ku perustit blogin :DD

    VastaaPoista
  2. Hyvä alku. Vaikka aloiit ihan just, sun blogi on hienompi ku mun, koska en osaa tehä bannereita. Mistä sait ton sun bannerin? Teitkö itse?

    VastaaPoista
  3. Voisitko joskus laittaa muistakin Tallinna hevosista kuvia ja tekstiä? :)

    VastaaPoista
  4. Ihania kuvia!:) Tosi kivaa että aloitit bloggaamisen!:) Tää ulkoasu on tosi kiva!:) Liityin lukijaksi ja odotan innolla postauksia!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Nona nyt aluks vähän autteli mua :) ja kiitti paljon :)

      Poista
  5. Hienoa että lähdit pitämään blogia, tsempit multa siihen, että jaksat tätä pitää pystyssä!

    VastaaPoista
  6. Tuleeks siitä Pandasta ja Sakesta kuvii? :3 Ja kiva ku nyt alotit bloggaamisen! :)

    VastaaPoista
  7. Heti ku tulin tänne niin olin varma että sun blogista saan varmasti uuden lemppariblogin :) Oot nätti :)

    VastaaPoista
  8. Moi! Tosi kiva ku saa lisää tietoa teidän tallista. oon kesällä tulossa teille leirille : ) oon kuullu tosi paljon hyvää, ja kingi on ihan mun suosikki ja ihanaa ois päästä sillä menemään, mutta en varmaan pääse jos se sulla kisaheppana on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) kingil saa aina välil mennä yleensä sillon ku ei oo paljon kisoja ni sillon saa mennä :)

      Poista
  9. Sul on tavotteet aika korkeella; minkälainen treeni-ohjelma sul on? ketä valmentaa ja kuinka paljon ratsastat?

    VastaaPoista
  10. No ei mul oo sillee "treeni ohjelmaa" vaa teen aina sillee mikä tuntuu hyvält. Käyn valmennukses Thomas kivirannal ja ratsastan päivittäin yleensä kaks hevosta mut välil on vapaapäiviäkin :)

    VastaaPoista
  11. Koska taas kirjoitat? :) tää postaus oli toosi kiva!

    VastaaPoista
  12. No mul on viel toi mun oma esittely kesken ja Koitan tehä sen huomenna valmiiks mut sit varmaa ensviikolla tulee seuraava postaus :) oisko ideoita millasen teen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku perus postaus ratsastuksista, joku millane sun normaali päivä on, my day..? :D

      Poista
  13. Voisin tehä kyl jonku ton tapasen mut en tee viel videopostausta koska opettelen ensin tekee sellasen :)

    VastaaPoista
  14. Perus ratsastuspostaus olis jees :)

    VastaaPoista
  15. Joo seki ois hyvä! Laitan noita muistiin :)

    VastaaPoista
  16. Ilman valkkuu tolle tasolle -.ei oo totta!!!

    VastaaPoista
  17. Onhan mulla valmentaja. jos sitä tarkotit :)

    VastaaPoista